မိုဘိုင္းဖုန္းေတြ အလြန္အကြၽံ ေခတ္စားလာတာနဲ႔အတူ ဂိမ္းေလာကဟာလည္း တစ္ဆစ္ခ်ဳိး ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ ဗီဒီယို ဂိမ္းေတြ၊ ပီစီဂိမ္းေတြကို ေက်ာ္ၿပီး သိသိသာသာ လႊမ္းမိုးလာခဲ့တာက မိုဘိုင္းဂိမ္းေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မိုဘိုင္းဂိမ္းေတြ သိသိသာသာ ေခတ္စားလာတာနဲ႔အတူ အရင္ကလူစည္ကားခဲ့တဲ့ Play Station ဂိမ္းဆိုင္ေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္းဆိုင္ေတြ ဟာလည္း က်ဲပါးသြားပါေတာ့တယ္။ တကယ္တမ္း ကစားတဲ့အခါ ခံစားမႈကြာ ျခားတယ္ဆိုရင္ေတာင္ အစားထိုးေနရာယူ သြားတာကိုေတာ့ မျငင္းႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။

မိုဘိုင္းဂိမ္းေတြက စံုလင္လြန္းၿပီး အုတ္စီတဲ့ဂိမ္း၊ အ႐ုပ္ဆက္တဲ့ ဂိမ္းကအစ၊ စစ္တုရင္ထိုးတာ၊ ဖဲကစားတာ၊ ကားေမာင္း၊ ဆိုင္ကယ္ေမာင္းတာအလယ္၊ The Walking Dead, Game of Thrones အဆံုးရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

VR , AR  စတဲ့ အေထာက္အကူ ပစၥည္းေတြနဲ႔ အေထာက္အပ့ံ နည္းပညာေတြကလည္း မိုဘိုင္းဂိမ္းေတြကို ဆြဲေဆာင္မႈ ထပ္မံျမင့္တက္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးမွာျဖစ္ၿပီး ေစ်းႏႈန္းခ်ဳိခ်ဳိသာသာနဲ႔ စမတ္ဖုန္းေတြ စြမ္းေဆာင္ရည္ဆက္ တိုက္ျမင့္တက္ေနတာက မိုဘိုင္းဂိမ္းေတြအတြက္ လမ္းခင္းေပးသလိုျဖစ္လာေစမွာ ပဲျဖစ္ပါတယ္။              

မိုဘိုင္းဂိမ္းလို႔ဆိုလိုက္ရင္ အရင္ဦးဆံုး သတိရမိတာ Angry Birds ဂိမ္းေတြကိုျဖစ္ၿပီး Touchscreen နဲ႔ Android တို႔ iOS တို႔ ေခတ္စားလာခ်ိန္မွာ ေတာ္ေတာ္ေလးလူႀကိဳက္ မ်ားခဲ့ပါတယ္။ သူက ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ေလာက္မွ စေပၚလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Plants Vs. Zombies, Asphalt, My Country တို႔လို ဂိမ္းေတြကိုလည္း မွတ္မွတ္ရရ ရွိေနမိတယ္။

လူေတြၾကားထဲမွာေတာ့ Candy Crush, Clash of Clans, Fruit Ninja, Subway Surfers, Temple Run  စတဲ့ မိုဘိုင္းဂိမ္းေတြဟာလည္း ေတာ္ေတာ္ ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။

၂၀၁၆ ရဲ႕ဂိမ္းေစ်းကြက္မွာ စမတ္ဖုန္းနဲ႔ ဂိမ္းကစားတာဟာ Console ဂိမ္းလို႔ေခၚတဲ့ ဗီဒီယိုဂိမ္းကစားတဲ့ ပမာဏ၊ ကြန္ပ်ဴတာဂိမ္းကစားတဲ့ ပမာဏေတြနဲ႔ ဆတူနီးပါးျဖစ္လာၿပီး ေနာင္လာမယ့္ ႏွစ္ေတြမွာဆိုရင္ စမတ္ဖုန္းနဲ႔ ဂိမ္းကစားသူအေရအတြက္ဟာ ေက်ာ္ျဖတ္သာလြန္သြားဖို႔ ရွိေနပါတယ္။

လက္ရွိ ဂိမ္းကစားတဲ့ပံုစံကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ စမတ္ဖုန္းဂိမ္းေတြက ၂၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ ပီစီဂိမ္းေတြက ၂၇ ရာခိုင္ႏႈန္း၊ Console ဂိမ္းေတြက ၂၉ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္ပါတယ္။ တက္ဘလက္နဲ႔ ဂိမ္းကစားတာက ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ျဖစ္ပါတယ္။ ၂၀၁၆ ရဲ႕ဂိမ္းေစ်းကြက္က ေဒၚလာ ၉၉ ဘီလ်ံေက်ာ္ရွိရာမွာ မိုဘိုင္းဂိမ္းေစ်းကြက္က ၃၆ ဘီလ်ံေက်ာ္ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

လာမယ့္ႏွစ္ေတြမွာ ဂိမ္းေစ်းကြက္ဟာ ထပ္ႀကီးထြားလာမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားၾကၿပီး မိုဘိုင္းဂိမ္းေစ်းကြက္ ကေတာ့ သိသိသာသာ လႊမ္းမိုးလာမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားၾကပါတယ္။ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္မွာ မိုဘုိင္းဂိမ္းေစ်းကြက္ဟာ ေဒၚလာ ၄၂ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံရွိလာမယ္လို႔ ဆိုၿပီး ၂၀၁၈ ခုႏွစ္မွာ ၄၇ ဘီလ်ံ ေက်ာ္၊ ၂၀၁၉ ခုႏွစ္မွာ ၅၂ ဘီလ်ံေက်ာ္အထိ တိုးျမင့္ေရာက္ရွိလာမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားၾကပါတယ္။

ဂိမ္းေစ်းကြက္ ေ၀စုရယူမႈမွာ အာရွပစိဖိတ္ေဒသဟာ အမ်ားဆံုးျဖစ္ၿပီး တ႐ုတ္ႏိုင္ငံရဲ႕ ဂိမ္းေစ်းကြက္ဟာ ႀကီးမားတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အာရွပစိဖိတ္ေဒသရဲ႕ ဂိမ္းေစ်းကြက္ ၄၆ ဒသမ ၆ ဘီလ်ံမွာ တ႐ုတ္ေစ်းကြက္က ၂၄ ဒသမ ၄ ဘီလ်ံ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာရွပစိဖိတ္ေဒသဟာ ၄၇ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ရယူထားတာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေျမာက္အေမရိကေစ်းကြက္က ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိၿပီး တန္ဖိုးပမာဏအားျဖင့္ ၂၅ ဒသမ ၄ ဘီလ်ံရွိပါတယ္။ အဲဒီမွာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံကပဲ ၂၃ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံရွိပါတယ္။ ဥေရာပ၊ အေရွ႕အလယ္ပိုင္းေဒသနဲ႔ အာဖရိကေစ်းကြက္ကေတာ့ ၂၄ ရာခိုင္ႏႈန္းျဖစ္ၿပီး ပမာဏအားျဖင့္ဆိုရင္ ၂၃ ဒသမ ၅ ဘီလ်ံရွိပါတယ္။ လက္တင္အေမရိက ကေတာ့ ေလးရာခိုင္ႏႈန္း နဲ႔ ၄ ဒ သမ ၁ ဘီလ်ံရွိပါတယ္။

တ႐ုတ္ဂိမ္းေစ်းကြက္က လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေတြကတည္းက ဆက္တိုက္ႀကီးထြားလာေနတာျဖစ္ၿပီး လာမယ့္ႏွစ္ေတြမွာလည္း ဆက္လက္ႀကီးထြားေနဦးမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းထားၾကပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ မိုဘိုင္းဖုန္းသံုးစြဲမႈ အေလ့အထထဲမွာ အင္တာနက္ ဖြင့္စရာမလိုတဲ့ Offline ဂိမ္းကစားမႈဟာ ၂၅ ရာခိုင္ႏႈန္းရွိေနၿပီး အြန္လိုင္းကေန ဂိမ္းေတြကို Download ခ်တာနဲ႔ အြန္လိုင္းဂိမ္းကစားျခင္းကေတာ့ ကိုးရာခိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ရွိေနတယ္လို႔ စစ္တမ္းတစ္ရပ္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

၂၀၁၆ ခုႏွစ္ထဲမွာဆိုရင္ Pokemon Go မိုဘိုင္းဂိမ္းဟာ ဟိုးေလးတေက်ာ္နဲ႔ အုတ္ေအာ္ေသာင္းနင္းျဖစ္ခဲ့ၿပီး ကမၻာတစ္၀န္းမွာ ေရပန္းစားခဲ့ပါတယ္။ ဒီမိုဘိုင္းဂိမ္းဟာ တည္ေနရာျပစနစ္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ထားၿပီး မေတာ္တဆမႈေတြ၊ ထိခိုက္ဒဏ္ရာရမႈေတြနဲ႔ အသက္ေသဆံုးမႈတခ်ဳိ႕လည္း ရွိခဲ့လို႔ ေျပာစမွတ္တြင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီဂိမ္းမွာ ဂိမ္းကစားသူေတြကို လာေစခ်င္တဲ့ ေနရာလာၾကေအာင္ သြယ္၀ိုက္ျပဳလုပ္ႏုိင္စြမ္းရွိေနလို႔ ဂိမ္းတီထြင္သူေတြအတြက္ စီးပြားေရးအရ အက်ဳိးအျမတ္ရ ွာေဖြေပးႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္တဲ့ အရာတစ္ခုျဖစ္ခဲ့ၿပီး တစ္ဖက္မွာလည္း လံုျခံဳေရးအရ စုိးရိမ္သူေတြရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီဂိမ္းဟာ ေရွးယခင္ကတည္းက တည္ရွိလာခဲ့တဲ့ ဂိမ္းတစ္ခုျဖစ္ၿပီး ျပန္လည္ဆန္းသစ္ၿပီးေတာ့ သံုးစြဲသူေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေပမဲ့ ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ တတိယသံုးလအတြင္း အရမ္းေရပန္းစားခဲ့တဲ့ ဒီမိုဘိုင္းဂိမ္းဟာ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွာေတာ့ အလ်င္အျမန္ပဲ ေရပန္းစားမႈက်ဆင္းသြားၿပီး ျပန္ေမွးမွိန္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါကလည္း ဒီဂိမ္းရဲ႕သေဘာ  သဘာ၀ေၾကာင့္ပဲလို႔ ကြၽမ္းက်င္သူေတြကသံုး သပ္ၾကပါတယ္။

၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၁၅ ရက္မွာ ထြက္ရွိလာတဲ့ Jh Super Mario Run မိုဘိုင္းဂိမ္းကေတာ့ ႏွစ္ကုန္ခါနီးမွ ထြက္လာေပမယ့္လည္း ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ရဲ႕ အေကာင္းဆံုး မိုဘိုင္းဂိမ္းတစ္ခုအျဖစ္ ခ်ီးက်ဴးသတ္မွတ္ သမုတ္ၾကပါတယ္။ ဒီဂိမ္းဟာလည္း ေရွးပေ၀သဏီ ကတည္းက နာမည္ႀကီးၿပီးသားျဖစ္တဲ့ Mario ဂိမ္းကို ျပန္လည္ဆန္းသစ္ထားတာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ iOS အတြက္ အရင္ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Android  ဖုန္းေတြမွာလည္း ကစားႏိုင္ေအာင္ ထုတ္ေပးဖို႔ လုပ္ေဆာင္ေနပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အင္တာနက္ က်ယ္ျပန္႔လာတာနဲ႔အတူ အြန္လိုင္းဂိမ္းေတြ ေတာ္ေတာ္ေနရာယူလာပါတယ္။ ဂိမ္းကစားခ်ိန္မွာ အင္တာနက္ဖြင့္ထားရတယ္။ တခ်ဳိ႕ဂိမ္းေတြဆိုလည္း တည္ေနရာျပစနစ္ကိုပါ ဖြင့္ထားရတာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာတယ္။

ျမန္မာမိုဘိုင္းဂိမ္းထဲမွာဆိုရင္လည္း Rage of Rama လိုဂိမ္းေတြ ထြက္ေပၚလာတာ ေတြ႕ရတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ထပ္ထြက္ေပၚလာဖို႔ စီစဥ္ေနတဲ့ဂိမ္းေတြရွိတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဂိမ္းတစ္ခု ေရးသားဖန္တီးရတယ္ ဆိုတာကလည္း လြယ္တဲ့အလုပ္တစ္ခုေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။

အခုေခတ္မွာ ဂိမ္းတစ္ခုကစားဖို႔က အရင္ကလို ကရိကထမမ်ားေတာ့ပါဘူး။ သြားေလရာပါေနတဲ့ စမတ္ဖုန္းတစ္လံုးကို ဆြဲထုတ္လိုက္တာနဲ႔ ဖုန္းထဲမွာရွိေနတဲ့ မိုဘိုင္းဂိမ္းေတြထဲက ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ ဂိမ္းတစ္ခုကို ေဆာ့ကစားႏိုင္ၿပီျဖစ္ပါတယ္။ က်က်နန ကစားရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာင္ ဂိမ္းကစားတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားမႈကိုေတာ့ ရရွိမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။