၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ နည္းပညာက ပညာသင္ၾကားေရးထဲကို သိသိသာသာ ဝင္ေရာက္လာခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ပညာရွင္မ်ားကလည္း ပညာသင္ၾကားေရးကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားကို တိုးျမႇင့္တီထြင္လာၾကသည္။ နည္းပညာေလာကထဲသို႔ AI ဆိုသည့္ လူသားကဲ့သို႔ ေတြးေခၚႏိုင္၊ ေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ သေဘာတရားမ်ား ဝင္ေရာက္လာသည္။ ဆရာေျပာခ်င္သည့္ အေၾကာင္းအရာကို တပည့္ေတြကို ကြန္ပ်ဴတာ၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲ၊ အင္တာနက္မ်ားျဖင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္းက ၂၁ ရာစု၏ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္းသစ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။


၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ နည္းပညာက ပညာသင္ၾကားေရးထဲကို သိသိသာသာ ဝင္ေရာက္လာခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႔ရသည္။ ပညာရွင္မ်ားကလည္း ပညာသင္ၾကားေရးကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားကို တိုးျမႇင့္တီထြင္လာၾကသည္။ နည္းပညာေလာကထဲသို႔ AI ဆိုသည့္ လူသားကဲ့သို႔ ေတြးေခၚႏိုင္၊ ေျဖရွင္းႏိုင္သည့္ သေဘာတရားမ်ား ဝင္ေရာက္လာသည္။ ဆရာေျပာခ်င္သည့္ အေၾကာင္းအရာကို တပည့္ေတြကို ကြန္ပ်ဴတာ၊ ေဆာ့ဖ္ဝဲ၊ အင္တာနက္မ်ားျဖင့္ ေျဖရွင္းႏိုင္ျခင္းက ၂၁ ရာစု၏ ပညာေရးလမ္းေၾကာင္းသစ္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။

ပညာသင္ၾကားေရးတြင္ တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္ေစရန္ အာေပါက္ေအာင္ ရွင္းျပသင္ေနရမည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ဆင္အေၾကာင္း နားမလည္၊ မျမင္ဖူးသည့္ ကေလးကို ဆင္ဆိုသည္မွာဆိုၿပီး ဖတ္ခိုင္း၊ ရွင္းျပေနရန္လည္း မလိုပါ။ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ရွင္းႏိုင္သည္။ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ခံစားရႏိုင္ေစရန္ ဖန္တီးေပးႏိုင္ေသာ နည္းလမ္းမ်ား ရွိလာၿပီျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္ ျပ႒ာန္းခ်က္ဆိုသည္မွာ သင္ရန္မဟုတ္ လမ္းၫႊန္ရန္ျဖစ္သည္ဆိုေသာ သေဘာတရားမ်ားကို ေျပာင္းလဲလာၿပီျဖစ္သည္။ ျပ႒ာန္းခ်က္ကို စာအုပ္ထဲတြင္ ေလ့လာရာမွ ကြန္ပ်ဴတာထဲတြင္ ေဆာ့ဖ္ဝဲျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အင္တာနက္ျဖင့္လည္းေကာင္း ခ်ိတ္ဆက္ေလ့လာႏိုင္သည့္ စနစ္ဆီသို႔ ကူးေျပာင္းေနၾကၿပီျဖစ္သည္။

ေခတ္သစ္ပညာေရးသည္ ဆရာက သင္ၾကားမွ တတ္ေျမာက္မည္ဆိုျခင္းထက္ ကိုယ္တိုင္ေလ့လာသင္ယူတတ္ေျမာက္ႏိုင္ရမည္ဆိုသည့္ လမ္းေၾကာင္းေပၚသို႔ ေရာက္လာၿပီျဖစ္သည္။ 

“တကယ့္အစစ္အမွန္ ပညာေရးဆိုသည္မွာ ကိုယ္တိုင္ သတင္းအခ်က္အလက္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ရယူႏိုင္စြမ္းရွိေရး ျဖစ္သည္။ ဆရာမ်ား၏ အေရးႀကီးသည့္ တာဝန္မွာ ကေလးေတြကို ေတြးေခၚတတ္ေစရန္ သင္ၾကားေပးေရးျဖစ္သည္။ ေျပာသမွ်နားေထာင္၊ လက္ခံခိုင္းထားျခင္းထက္၊ ေျပာလွ်င္ ျငင္းခ်က္ထုတ္ကာ ေဝဖန္ႏိုင္သူမ်ားျဖစ္ေစရန္ ေလ့က်င့္ေပးရန္ အေရးႀကီးသည္” ဟု Silicon Schools မွ CEO ျဖစ္သူ ဘရိန္းဂရင္းဘတ္ကဆိုသည္။ သူက - 

“နည္းပညာက ဆရာေတြရဲ႕ အခန္းက႑ကို ေလွ်ာ့ခ်လိမ့္မယ္။ ကေလးေတြကို ေတြးႏိုင္ေအာင္၊ ျငင္းခံုႏိုင္ေအာင္၊ ေဝဖန္ေဆြးေႏြးႏိုင္ေအာင္ မလုပ္ေပးႏိုင္ရင္ ဆရာေတြအတြက္ ေနရာမရွိႏိုင္ေတာ့ဘူး” ဟုဆိုသည္။ သူေျပာခ်င္သည္က ထိုသေဘာတရားမ်ားကို စက္ေတြ၊ ကြန္ပ်ဴတာေတြက မလုပ္ေပးႏိုင္သျဖင့္ ဆရာအလုပ္ကို လုပ္ခ်င္လွ်င္ မည္သည့္လမ္းေၾကာင္း လိုက္ရမည္ဆိုျခင္းကို ပြင့္လင္းစြာ ေထာက္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။

အေမရိကန္ေရတပ္သည္ ပန္ဆာကိုလာတြင္ AI ကို အေျခခံသည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲတစ္ခုကို တီထြင္ၿပီး ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ ေလ့လာစမ္းသပ္လ်က္ ရွိသည္။ သူတို႔တီထြင္ထားသည့္ ဆရာစက္႐ုပ္က ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေစာင့္ၾကည့္ အကဲျဖတ္ေနမည္ျဖစ္သည္။ ကြန္ပ်ဴတာျဖင့္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္းစီ၏ ခံယူႏိုင္စြမ္းကို ပိုင္းျဖတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားကို လူသားက ပိုင္းျဖတ္ျခင္းထက္ ပိုတိက်မည္ထင္သည့္ စက္ျဖင့္ ပိုင္းျဖတ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ စက္၏ မွတ္ဉာဏ္က ေက်ာင္းသားတစ္ဦးခ်င္း၏ ခံယူႏိုင္စြမ္း၊ သင္ယူႏိုင္စြမ္းမ်ားကို မွတ္တမ္းတင္ေပးထားႏိုင္သည္။ တိက်ေသာ မွတ္တမ္းသည္ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးခ်င္းစီကို ေရွ႕ဆက္ၿပီး မည္သို႔ သင္ၾကားရမည္ ဆိုျခင္းကိုပါ ပိုင္းျဖတ္ႏိုင္သျဖင့္ အက်ိဳးရွိႏိုင္သည္။ လာမည့္ ၁၅ ႏွစ္အတြင္း စက္႐ုပ္ ဆရာေတြကလည္း စာသင္ခန္းထဲေရာက္လာႏိုင္သျဖင့္ သက္ရွိဆရာေတြ သတိထားၾကရေတာ့မည္။

အနာဂတ္ပညာေရးသည္ တစ္ဦးေကာင္း တစ္ေယာက္ေကာင္းသမားမ်ား ေမြးထုတ္ေပးရန္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ အဖြဲ႔လိုက္ ပူးေပါင္း၊ အားလံုးေဆာင္႐ြက္၊ ပေရာဂ်က္ဆိုသည့္ သေဘာတရားမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳးလာေအာင္ ႀကံေဆာင္သည့္ ပညာေရးျဖစ္လာရန္ ဦးတည္လုပ္ေဆာင္ေနၾကသည္။ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးသည္ လြတ္လပ္စြာျဖင့္ သူေလ့လာခ်င္သည့္ ပညာရပ္မ်ားကို ေလ့လာႏိုင္ရန္ လမ္းေၾကာင္းကို ေဖာ္ထုတ္ေပးႏိုင္ရမည္။ အေထာက္အကူျပဳေပးႏိုင္ရန္မွာ နည္းပညာသာရွိသည္။ သူတို႔ကို သင္ယူခ်င္လာေစရန္ လံႈ႔ေဆာ္ေပးႏိုင္သည့္ အေကာင္းဆံုး အေထာက္အကူကလည္း နည္းပညာသာရွိသည္။ 

အနာဂတ္ပညာေရးသည္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ Laptop တစ္လံုးျဖင့္ မစီစဥ္ေပးႏိုင္လွ်င္ သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈလုပ္ငန္းသည္ မေအာင္ျမင္သေလာက္ကို ျဖစ္လာႏိုင္သည္။ အနာဂတ္ တတ္သိပညာမ်ားကို ကြန္ပ်ဴတာအေထာက္အကူမပါဘဲ သင္ၾကားရန္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ အေနအထားကို ေရာက္သြားႏိုင္ပါသည္။

အနာဂတ္တြင္ ျဖစ္လာမည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို မွန္းၾကည့္ႏိုင္ပါသည္

- Google ကထုတ္သည့္ Chromebook ကဲ့သို႔ေသာ္ တက္ဘလက္မ်ား ကြန္ပ်ဴတာမ်ားသည္ ေဈးသက္သာစြာျဖင့္ ရႏိုင္သလို စာသင္ခန္းမ်ားထဲတြင္ မျဖစ္မေန သံုးကို သံုးလာရေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ Google ကလည္း ယခုကတည္းက ပညာေရးဆိုင္ရာ ေဆာ့ဖ္ဝဲေတြကို တီထြင္အသံုးျပဳေနေစျခင္းမွာ အေၾကာင္းမဲ့မဟုတ္ေၾကာင္း သိထားေစခ်င္ပါသည္။

- ယေန႔ အေမရိကတြင္ DeramBox, Zearn, ST Math ဆိုသည့္ သခ်ၤာဆိုင္ရာ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားကို ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေလ့က်င့္သင္ၾကားေပးရာ ပိုၿပီး ေအာင္ျမင္ေနပါသည္။ သင္ၾကားေရးတြင္ ေဆာ့ဖ္ဝဲျဖင့္ သင္ၾကားေရးကို သေဘာေပါက္လာသျဖင့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲျဖင့္ သင္ၾကားေရးကိုသာ ေက်ာင္းမ်ားက အာ႐ံုစိုက္လာၾကေပလိမ့္မည္

- No Red Ink, Achieve 3000, Newsela စေသာ ေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားကလည္း အဂၤလိပ္ စသည့္ ဘာသာစကားသင္ၾကားေရးတို႔ကို ေကာင္းစြာ အေထာက္အကူျပဳေပးႏိုင္ၿပီျဖစ္သည္။ ထိုေဆာ့ဖ္ဝဲမ်ားကို အသံုးျပဳၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အေရးႏွင့္ အဖတ္စြမ္းရည္မ်ား တိုးတက္ေအာင္ ႀကံေဆာင္ႏိုင္ၾကၿပီျဖစ္သည္

- ေက်ာင္းစီမံခန္႔ခြဲေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားကိုလည္း Quizlet ဆိုသည့္ ေဆာ့ဖ္ဝဲက ေကာင္းစြာစီမံခန္႔ခြဲေပးႏိုင္သျဖင့္ က်ယ္ျပန္႔စြာ သံုးစြဲေနၾကၿပီျဖစ္သည္။

ပညာေရးတြင္ နည္းပညာကိုထည့္သြင္းအသံုးျပဳလာၿပီး အရာရာကို ေျဖရွင္းႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားေနျခင္းသည္ နည္းလမ္းတစ္ခုမဟုတ္ဟု မည္မွ်ဆိုေစ၊ နည္းပညာကို မျဖစ္မေန တိုးျမႇင့္သံုးစြဲေနၾကရၿပီး၊ နည္းပညာကို မသံုးမျဖစ္အေနအထားေရာက္ၿပီ ဆိုျခင္းကိုလည္း မျငင္းႏိုင္သည့္ အေနအထားကို ေရာက္လာၿပီဟု ဆိုႏိုင္ပါသည္။ 

E-01

(Ref: The Future of Education)