သူ႔နာမည္ကို ဂိမ္းေလာကတြင္ Faker ဟု သိၾကသည္။ မ်က္မွန္ေလးႏွင့္ ေက်ာင္းသားအ႐ြယ္ သူ႔အမည္မွန္မွာ လီဆန္ဟုပ္ျဖစ္သည္။ သူက League of Legends ဆိုသည့္ဂိမ္းတြင္ ကမၻာ့အဆင့္ထိပ္တန္း စာရင္းဝင္ထားသူလည္းျဖစ္သည္။ သူ႔ေက်ာ္ၾကားမႈ သတင္းက နာမည္ေက်ာ္ထိပ္တန္း ဘတ္စကက္ေဘာ သို႔မဟုတ္ ေဘ့စ္ေဘာသမားေတြႏွင့္ တန္းတူေလာက္ျဖစ္သည္။


သူ႔နာမည္ကို ဂိမ္းေလာကတြင္ Faker ဟု သိၾကသည္။ မ်က္မွန္ေလးႏွင့္ ေက်ာင္းသားအ႐ြယ္ သူ႔အမည္မွန္မွာ လီဆန္ဟုပ္ျဖစ္သည္။ သူက League of Legends ဆိုသည့္ဂိမ္းတြင္ ကမၻာ့အဆင့္ထိပ္တန္း စာရင္းဝင္ထားသူလည္းျဖစ္သည္။ သူ႔ေက်ာ္ၾကားမႈ သတင္းက နာမည္ေက်ာ္ထိပ္တန္း ဘတ္စကက္ေဘာ သို႔မဟုတ္ ေဘ့စ္ေဘာသမားေတြႏွင့္ တန္းတူေလာက္ျဖစ္သည္။

Faker သည္ အသက္ ၂၂ ႏွစ္ရွိၿပီျဖစ္သည္။ လာမည့္လတြင္ က်င္းပမည့္ ေဒသဆိုင္ရာ အိုလံပစ္ဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲတြင္ အႀကီးက်ယ္ဆံုးေသာ ဂိမ္းသမားျဖစ္လာစရာအေၾကာင္းရွိသည္။ အာရွဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲကို အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပေတာ့မည္ျဖစ္သည္။ ပထမဆံုး eSport ပြဲကို က်င္းပရမည့္ပြဲႀကီးလည္းျဖစ္သည္။

အာရွတြင္ ခ်န္ပီယံျဖစ္ထားသူသည္ မၾကာမီက်င္းပေတာ့မည့္ အိုလံပစ္ပြဲတြင္လည္း ဝင္ႏႊဲရန္ က်ိန္းေသၿပီး တကယ့္ဆူပါတစ္ေယာက္ျဖစ္လာႏိုင္သည့္ အခြင့္အလမ္းေတြရွိသည္။ အာရွအတြက္ အေကာင္းဆံုးဂိမ္းစတားမွာ Faker ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း သူတို႔ ဂိမ္းသမားအသိုင္းအဝိုင္းက တစ္ေပးေနၾကသည္။ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံလို eSport ဂိမ္းမ်ားကို အျမင့္မားဆံုးထုတ္လုပ္ကစားေနၾကသည့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံအေနႏွင့္လည္း အိုလံပစ္ပြဲတြင္ eSport ပါလာမည္ဆိုျခင္းမွာ အားတက္စရာျဖစ္လာသည္။ 

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံသည္ အင္တာနက္ Broadband ကို ျမန္ႏႈန္းျမင့္စြာျဖင့္ အသံုးျပဳႏိုင္သည့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ အင္တာနက္ယဥ္ေက်းမႈသည္ သူတို႔ႏိုင္ငံတြင္ ထြန္းကားေနသည္မွာၾကာၿပီ။ အင္တာနက္ကေဖးဆိုင္မ်ားတြင္ အြန္လိုင္းကို တိုက္႐ိုက္ခ်ိတ္ကစားႏိုင္သည့္ အရည္အေသြးမ်ား ရွိေနျခင္းကလည္း ေက်ာင္းသားအ႐ြယ္ ကေလးမ်ားကို လမ္းဆံု၊ လမ္းခြတိုင္းရွိ ဆိုင္တိုင္းလိုလိုတြင္ ျပည့္ေနေအာင္ ေတြ႔လာေနရသည္။ သူတို႔ဆီတြင္ eSport ကစားသမားေတြက အလြန္မ်ားသည္။ ထိုကေလးမ်ားထဲက ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ၏ ထက္ျမက္ေသာသူမ်ားကို ေမြးထုတ္ေပးေနသည္ဟုဆိုသည္။ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ ဆန္းစစ္ခ်က္တစ္ခုတြင္ ၂၀၁၇ ခုႏွစ္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားမ်ားထဲ၌ ဂိမ္းသရဲေလးမ်ားသည္ သိပၸံဘာသာရပ္တြင္ပါ ထူးခၽြန္သူမ်ားျဖစ္ေနသည္ဟုဆိုသည္။ 

Faker သည္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝတြင္ ဗီဒီယိုဂိမ္းအရာ၌ ဆရာႀကီးတစ္ဆူျဖစ္ေနသည္။ အထူးသျဖင့္ နာမည္ေက်ာ္ဂိမ္းျဖစ္ေသာ League of Legends ကို အြန္လိုင္းတိုက္ပြဲမ်ားတြင္ ဆရာျဖစ္ေနသည္။ ထိုဂိမ္းကို ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ကတည္းက Riot Games အဖြဲ႔က ထုတ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ 

သူက ဂိမ္းအရာ၌ ဆရာႀကီးတစ္ဆူျဖစ္လာသည့္အခါ ဂိမ္းေတြကိုသာ လိုက္ကစားေနၿပီး ေက်ာင္းကပါ ထြက္လိုက္သည္။ အထက္တန္းေက်ာင္းကို ဆက္မတက္ေတာ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ကတည္းက သူသည္ ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ကစားသမားအျဖစ္ ရပ္တည္ၿပီး ဤေလာကအတြင္း၌သာ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနေတာ့သည္။ ေက်ာင္းကို စြန္႔ခဲ့ၿပီး သာယာရေလာက္ေအာင္လည္း ဂိမ္းေလာကတြင္ ဆရာႀကီးတစ္ဆူအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့သည္။

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ၏ eSport သည္ ဂ်ာမနီႏိုင္ငံေဘာလံုးကဲ့သို႔ပင္ ေရပန္းစားသည့္ ကစားနည္းတစ္ခုျဖစ္ေနသည္။ လူငယ္ေတြအတြက္ အလြန္စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းသည့္ အြန္လိုင္းဂိမ္းယဥ္ေက်းမႈႏွင့္အတူ သူတို႔ေလာကကို သူတို႔ တကယ့္အေပ်ာ္တမ္းအားကစားသမားမ်ားဘဝမွသည္ ေဘာလံုးအသင္းမ်ားကဲ့သို႔ ကလပ္အသင္းႀကီးမ်ားလို ထူေထာင္ဖြဲ႔စည္းသည္အထိ ႀကီးက်ယ္လာၾကသည္။ ႏွစ္ေပါက္ေအာင္ ျပည္တြင္းၿပိဳင္ပြဲမ်ားတြင္ ကစားရင္းက ဂိမ္းအသင္းအဖြဲ႔ေတြ အားေကာင္းလာသည္။ 

ကုမၸဏီႀကီးမ်ားက ေငြလံုးေငြရင္းေတြထုတ္ၿပီး eSport အသင္းေတြကို ထူေထာင္ၾကသည္။ Faker ကို ေမြးထားသည့္ စပြန္ဆာအသင္းမွာ SK Telecom ျဖစ္သည္။ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံတြင္ ႀကိဳးမဲ့ဆက္သြယ္ေရးစနစ္၏ ထိပ္တန္းကုမၸဏီႀကီးျဖစ္လည္းျဖစ္သည္။ Faker ၏ တစ္ႏွစ္ဝင္ေငြမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂ ဒသမ ၆ သန္း ရွိမည္ဟု ခန္႔မွန္းထားသည္။ အထက္တန္းပင္ မေအာင္သည့္ ကေလးတစ္ေယာက္က အလြန္ေအာင္ျမင္သည့္ ဝင္ေငြရသူျဖစ္ေနသည္။ 

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ eSport အဖြဲ႔၏ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴး ကင္ေခ်ာင္ဟတ္က ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ လူငယ္မ်ားၾကားထဲတြင္ eSport ဟုေခၚသည့္ အြန္လိုင္းဂိမ္းကစားျခင္းအေလ့က စြဲဝင္ေနၿပီး ေကာလိပ္အားကစားပြဲမ်ားတြင္ပင္ ခ်န္ပီယံရွစ္ၿပိဳင္ပြဲမ်ားအျဖစ္ ထည့္သြင္းေပးေနရၿပီဟုဆိုသည္။ 

ယမန္ႏွစ္အထိ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ၏ eSport ကစားျခင္းသည္ အသက္ ၁၅ ႏွစ္မွ ၂၉ ႏွစ္ အ႐ြယ္ လူငယ္မ်ားအတြင္း ေဘာလံုးႏွင့္ ေဘ့စ္ေဘာၿပီးလွ်င္ ကစားမႈအမ်ားဆံုးျဖစ္ေၾကာင္း Nielsen Korea စစ္တမ္းတစ္ခုတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ တီဗီလိုင္းေတြကလည္း eSport ဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲမ်ားကို တိုက္႐ိုက္ထုတ္လႊင့္ေပးသည္အထိ ေခတ္စားလာသည္။ ဂိမ္းၿပိဳင္ပြဲမ်ားကို နာမည္ေက်ာ္ အားကစား႐ံုႀကီးမ်ားတြင္ လူငယ္ေပါင္း ေထာင္ေသာင္းႏွင့္ က်င္းပၾကသည္။ ဂိမ္းေဈးကြက္ႀကီးတစ္ခုကို သူတို႔ေအာင္ျမင္စြာ ထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ 

“ေတာင္ကိုရီးယားမွာ အြန္လိုင္းဂိမ္းဆိုတာ အခ်ိန္ျပည့္လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခုအျဖစ္ ရပ္တည္ႏိုင္ခဲ့တာ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္လယ္ေလာက္ကတည္းကပါ။ eSport အဖြဲ႔အစည္းေတြကို ဖြဲ႔စည္းထူေထာင္ႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဂိမ္းေလာကမွာ ေရွ႕တန္းကိုလည္းေရာက္ခဲ့တယ္” ဟု ကင္က ဆိုသည္။ ယေန႔ ေတာင္ကိုရီးယားတြင္ ဂိမ္းကစားေနသူေပါင္း ၂၅ သန္းခန္႔ရွိေနၿပီဟု သိရသည္။ လူဦးေရ၏ ထက္ဝက္ခန္႔ရွိသည္။ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံသည္လည္း ကမၻာေပၚတြင္ ဗီဒီယိုဂိမ္းေလာက၌ ဆ႒မေျမာက္အႀကီးဆံုး ႏိုင္ငံႀကီးတစ္ႏိုင္ငံျဖစ္ေနသည္။ 

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွ ဂိမ္းကၽြမ္းက်င္သူမ်ားကို ကမၻာ့ႏိုင္ငံမ်ားကပင္ နည္းျပဆရာမ်ားအျဖစ္ ငွားရမ္းေခၚယူေနၾကရသည္။ တ႐ုတ္ႏွင့္အေမရိကသို႔ ေတာင္ကိုရီးယားမွ ဂိမ္းနည္းျပေတြ ေရာက္ေနၾကၿပီး ဝင္ေငြရွာေနၾကသည္။ 

ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံတြင္ ၁၉၉၀ ျပည့္ႏွစ္ေလာက္ကတည္းက Starcraft ဂိမ္းေတြ ေခတ္စားလာသည္။ အေမရိကမွ တီထြင္သည့္ ဂိမ္းျဖစ္ေသာ္လည္း ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံက အမ်ားဆံုးဝယ္ယူကစားသည့္ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ 

ယေန႔ဆိုလွ်င္ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံမွ လူငယ္မ်ား၏ စိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္မွာ ပေရာဖက္ရွင္နယ္ ဂိမ္းသမားတစ္ေယာက္ျဖစ္လာေရးပင္။ ေက်ာင္းလႊတ္လွ်င္ပင္ ဂိမ္းသင္တန္းေတြသြားတက္ၿပီး ကစားသူေတြရွိေနသည္။ အသက္ ၂၀ ဝန္းက်င္ လူငယ္ေတြကိုလည္း ဂိမ္းအကယ္ဒမီေက်ာင္းႀကီးတစ္ေက်ာင္း ဖြင့္လွစ္ေပးၿပီး ေလ့က်င့္ေပးေနသည္။ Overwatch ႏွင့္ League of Legends ဂိမ္းမ်ားကို ေလ့က်င့္ေပးေနသည္။ ယခင္ ပ႐ိုကစားသမားေဟာင္းမ်ားႏွင့္ ေလ့က်င့္ေပးေနျခင္းျဖစ္သည္။

“ဂိမ္းေလာကမွာ နာမည္ရလာရင္ အသိုင္း အဝိုင္းမွာလည္း ဂုဏ္ရွိစြာ ရပ္တည္ႏိုင္တယ္။ မိတ္ေဆြ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြလည္း ပိုမ်ားလာတယ္” ဟု ဂိမ္း အကယ္ဒမီေက်ာင္းကို လာတက္ေနသည့္ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးျဖစ္သူ ကင္ဟန္အိုးကဆိုသည္။ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံ၏ လူငယ္မ်ားအေတြးအျမင္ေတြက ပညာေရးလား၊ ဂိမ္းလား တစ္ခုခုကို သူတို႔ကို ေ႐ြးခ်ယ္စရာ ျဖစ္ သြားတယ္။ မၾကာမီ Faker ႏွင့္ အျခား ဂိမ္းသမား ၆ ေယာက္သည္ အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံသို႔ ေတာင္ကိုရီးယားႏိုင္ငံကိုယ္စားျပဳ သြားေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရေတာ့မည္ဆိုျခင္းက အားက်စရာျဖစ္သြားေစခဲ့သည္။

အင္ဒိုနီးရွားႏိုင္ငံတြင္ က်င္းပမည့္ Asian Games ပြဲသည္ ႏိုင္ငံတိုင္းရွိ ဂိမ္းသမားလူငယ္မ်ားၾကားတြင္ ေစာင့္ၾကည့္ရမည့္ပြဲတစ္ခုျဖစ္သြားသည္။ Faker က “ကၽြန္ေတာ္ ေအးေအးေဆးေဆးႏိုင္မွာပါ” ဟုေျပာလိုက္သည္။ သူ႔စကားႏွင့္ ေလသံက ေတာင္ကိုရီးယားပညာေရးကို တပ္လွန္႔လိုက္သလိုလည္း ျဖစ္သြားေစႏိုင္သည္။

E-01

(Ref : The Star)