ေနခင္းႏွစ္ခ်က္ (၂ နာရီ) ေလာက္ကတည္း က လပြတၱာၿမိဳ႕ ကေန ပဲ့ေထာင္(စက္ေလွ)ျဖင့္ ျပန္မေလာ့ျမစ္တြင္ သံုးနာရီေက်ာ္ ခရီးႏွင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေမွာင္ရီပ်ဳိးစ ျပဳခ်ိန္ ကြၽန္ေတာ္ ထိုေနရာကို ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ‘‘အဲဒီအုန္းပင္ စုစုနဲ႔က သိုင္းကုန္းပဲ’’ဟု ပဲ့ေထာင္ ေမာင္းသည့္ ဦးေက်ာ္က ေျပာ သည္။ မိုးက အဆက္မျပတ္ရြာေန သည့္အျပင္ ညေန ၅ နာရီေက်ာ္ ၿပီျဖစ္သျဖင့္ သိုင္းကုန္းသည္ မႈန္ ရီေဝဝါးစြာ ႀကိဳဆိုသည္။
နာဂစ္မုန္တုိင္းေၾကာင့္ ယေန႔တုိင္ နာလန္မထူႏုိင္ေသးသည့္ ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး လပြတၱာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေက်းရြာမ်ား (ဓာတ္ပံု - ညီညီေဇာ္)

ေနခင္းႏွစ္ခ်က္ (၂ နာရီ) ေလာက္ကတည္း က လပြတၱာၿမိဳ႕ ကေန ပဲ့ေထာင္(စက္ေလွ)ျဖင့္ ျပန္မေလာ့ျမစ္တြင္ သံုးနာရီေက်ာ္ ခရီးႏွင္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေမွာင္ရီပ်ဳိးစ ျပဳခ်ိန္ ကြၽန္ေတာ္ ထိုေနရာကို ေရာက္ရွိခဲ့သည္။ ‘‘အဲဒီအုန္းပင္ စုစုနဲ႔က သိုင္းကုန္းပဲ’’ဟု ပဲ့ေထာင္ ေမာင္းသည့္ ဦးေက်ာ္က ေျပာ သည္။ မိုးက အဆက္မျပတ္ရြာေန သည့္အျပင္ ညေန ၅ နာရီေက်ာ္ ၿပီျဖစ္သျဖင့္ သိုင္းကုန္းသည္ မႈန္ ရီေဝဝါးစြာ ႀကိဳဆိုသည္။ ပဲ့ေထာင္ က ကမ္းနားေတာင္ ေကာင္း ေကာင္းမကပ္ေသးမီ သိုင္းကုန္း သားတစ္ဦးက ခရီးဦးႀကိဳျပဳသည္။

ဦးေက်ာ္က အက်ဳိးအ ေၾကာင္းေျပာျပေတာ့ လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲျဖင့္ သြားခ်င္သည့္ေနရာကို လုိက္ပို႔မည့္အေၾကာင္း ေျပာသည္။ ဦးေက်ာ္က သူ႔တာဝန္ေက်ၿပီျဖစ္၍ ပဲ့ေထာင္ကိုေမာင္း ကာ ျပန္လည္ထြက္ခြာသြားသည္။ ကြၽန္ေတာ္က သတင္းစာသမား ျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ လာရင္းကိစၥ ေျပာျပေတာ့ အသက္(၃၅)ႏွစ္ဝန္းက်င္ရွိမည့္ ထိုလူက ကြၽန္ေတာ္ ေတြ႕လိုသူေတြဆီ လိုက္ပို႔ေပးမည့္အေၾကာင္း လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ျပန္ေျပာသည္။ ကြၽန္ေတာ့္ လာရင္းကိစၥက ထုိရြာက လင္ေရာ၊ မယားေရာ ကေလးေျခာက္ေယာက္ကို ထားရစ္ကာ ၿပိဳင္တူႀကိဳးဆြဲခ်ေသသည့္ျဖစ္စဥ္အတြက္ သတင္းလာ ယူျခင္းျဖစ္သည္။

မိုးက ရြာထားသည့္အျပင္ ေျမကလည္းေပ်ာ့ေတာ့ နင္းလိုက္ တိုင္း တစိစိျမည္သည္။ ကမ္းနား ကေန ရြာတြင္းဝင္သည့္လမ္းတြင္ ဓနိမိုး၊ ဓနိကာ တဲအိမ္ ခပ္ေသး ေသးေလးေတြကို ေတြ႕ရသည္။ ထုိလူႏွင့္အတူ အျခားရြာသား တခ်ဳိ႕လည္း လိုက္ပါလာၿပီး ရြာ၏ တာဝန္ရွိသူ ရာအိမ္မွဴးကိုပါ သြား ေခၚေပးသည္။ ငါးမိနစ္သာသာခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္ၿပီးခ်ိန္တြင္ ကြၽန္ ေတာ္ ထုိေနရာေလးကို ေရာက္ရွိခဲ့သည္။

ပတ္ဝန္းက်င္တစ္ခုလံုး ဖား ေအာ္သံႏွင့္ အျခား အေကာင္ ပေလာင္ေအာ္သံတို႔မွလြဲ၍ တိတ္ ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနသည္။ မုိးက ေတာ့ တေျဖာက္ေျဖာက္ရြာေနဆဲ။ ရြာ၏ အစြန္ပိုင္းက်သည့္ ေနရာ တြင္ အခင္းျဖစ္ပြားသည့္ ထုိတဲ အိမ္ကေလးကို ေတြ႕ရသည္။ ဓနိ မိုး၊ ဓနိကာ တဲအိမ္ကေလးျဖစ္ၿပီး လူသူမရွိ ေျခာက္ကပ္ေနသည္။ ထုိတဲအိမ္ႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ႀကိဳးဆြဲခ်ေသဆံုးသည့္ ေယာက္်ား ျဖစ္သူ၏ မိခင္ႏွင့္အစ္မမိသားစု တို႔ တဲတစ္လံုးႏွင့္ ေနထိုင္ၾက သည္။ ကြၽန္ေတာ့္ကို ထိုတဲအိမ္ ေလးအတြင္းသို႔ ေခၚၾကသည္။

တကြၽိကြၽိျမည္ေနသည့္ ဝါး ၾကမ္းခင္းေတြကို အသာအယာ နင္းရင္း အိမ္ထဲဝင္ေတာ့ အိမ္ထဲ တြင္ လူေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ရ သည္။ ကေလးေတြလည္း အမ်ား ႀကီး၊ လူငယ္၊ လူႀကီးေတြလည္း အမ်ားႀကီး စုစုေပါင္း ကေလး၊ လူႀကီး အေယာက္ ၂၀ ေက်ာ္မည္။ ရာအိမ္မွဴးႏွင့္ ရပ္ရြာလူႀကီးေတြ ေရာက္လာၾကသည္။ ရြာအ ေၾကာင္း စနည္းနာၾကည့္ေတာ့ လယ္အလုပ္ႏွင့္ တံငါေရလုပ္ငန္း၊ ကဏန္းေထာင္၊ ပုစြန္ေထာင္အလုပ္ေတြ အမ်ားဆံုးလုပ္သည္။ အိမ္ေထာင္စု ၁၂၀ ေက်ာ္၊ လူဦး ေရ ၄၀၀ ေက်ာ္၊ အိမ္ေျခ ၁၀၀ ခန္႔ရွိသည္။ ကရင္တုိင္းရင္းသား ခရစ္ယာန္ဘာသာဝင္ေတြ အမ်ားဆံုးေနထိုင္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာအခ်ဳိ႕လည္းရွိသည္။ နာဂစ္ျဖစ္တုန္းက သိုင္းကုန္းေက်းရြာ ဝန္းက်င္သည္ အဆိုးရြားဆံုးခံရၿပီး ရြာလူဦးေရ ၃၀၀ ေက်ာ္ ေသဆံုးေၾကာင္း ရြာတာဝန္ရွိသူေတြက ေျပာျပသည္။


နာဂစ္မုန္တုိင္းဒဏ္ခံခဲ့ရသည့္ လပြတၱာၿမိဳ႕နယ္ရွိ ေက်းရြာတစ္ရြာ (ဓာတ္ပံု - ညီညီေဇာ္)

ႀကိဳးဆြဲခ်ေသဆံုးသည့္ လင္ မယားႏွစ္ေယာက္လည္း နာဂစ္၏ ႐ိုက္ခတ္မႈေတြ အေတာ္ေလးခံခဲ့ရ သည္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး အရြယ္ ေကာင္းေလးေတြ။ ေယာက္်ား ျဖစ္သူ ကိုေစာပါပလုက (၃၃)ႏွစ္၊ မိန္းမျဖစ္သူက မေနာ္မာမာ ေအာင္ (၂၈)ႏွစ္။ သားသမီးေလး ေတြကလည္း တကယ့္ျဖဴျဖဴေဖြး ေဖြး ခ်စ္စရာေလးေတြျဖစ္သည္။ သမီးခ်ည္း ငါးေယာက္ျဖစ္ၿပီး အငယ္ဆံုးေလးတစ္ေယာက္သာ ဆယ္လသားျဖစ္သည္။  ကေလး ေတြခမ်ာလည္း အရြယ္မေရာက္ ေသး။ အႀကီးဆံုးသမီးေလးေတာင္ ခုမွ (၁၀)ႏွစ္သာ ရွိေသးသည္။ အငယ္ဆံုးသားေလးဆို (၁၀)လ ပင္မျပည့္ေသး။ ႏို႔လည္းမျပတ္ ေသး။

အခင္းျဖစ္ပြားသည့္ ထိုေန႔ က ဇူလိုင္ ၂၈ ရက္။ ည ၇ နာရီ  ေက်ာ္ ၈ နာရီေလာက္မွာ အငယ္ ဆံုးကေလး ငိုသံၾကား၍ ေသဆံုး သူ ကိုေစာပါပလု၏မိခင္ အသက္ (၈၆)ႏွစ္အရြယ္ ေဒၚေနာ္တိုးဖိုးက သြားၾကည့္ခ်ိန္ ထိုျမင္ကြင္းကို ျမင္ ခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ေဒၚေနာ္တိုး ဖုိးက ထုိညက အျဖစ္အပ်က္ႀကီး ကို အားငယ္ေဖ်ာ့ေတာ့ေနသည့္ အသံျဖင့္ ခပ္တိုးတိုးျပန္ေျပာျပ သည္။ သူ႔ေဘးတြင္လည္း ကြယ္ လြန္သည့္ မေနာ္မာမာေအာင္၏ ဖခင္ႀကီး ဦးလွျမင့္ကလည္း သမီး ၏ မိသားစုေတြအေၾကာင္း ေျပာ ျပသည္။ အနားက ရြာတာဝန္ရွိသူေတြကလည္း လိုအပ္တာေလး ေတြ ဝင္ေျပာသည္။

ေစာပါပလုတို႔ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ကဏန္း ေထာင္သည့္ အလုပ္လုပ္သည္။ လင္မယားႏွစ္ေယာက္စလံုး ရန္ ျဖစ္တယ္ ဘာညာလည္း မၾကား ရ။ ပတ္ဝန္းက်င္မွာလည္း မတည့္ သူမရွိ။ အားလံုးႏွင့္သင့္ေအာင္ ေပါင္းၾကသည္။ တစ္ခုရွိသည္က ကေလးေျခာက္ေယာက္ႏွင့္ အ ေတာ္ေလး က်ပ္တည္းသည္ဟု ေတာ့ ၾကားရသည္။ က်ပ္တည္း သည္ကလည္း ေစာပါပလုတို႔တင္ မဟုတ္။ သိုင္းကုန္းတစ္ရြာလံုးလို လိုျဖစ္သည္။ သိုင္းကုန္းသည္ နာ ဂစ္ျဖစ္ၿပီးေနာက္ပိုင္း ဘဝေတြ စုတ္ျပတ္သတ္ခဲ့သည္။ ဆားငန္ ေရေတြဝင္ၿပီး လယ္ေတြပ်က္ခဲ့ သည္။ လုပ္စား၍မရ။ ယခုက် ေတာ့လည္း တစ္ေန႔စာတစ္ေန႔ ရရာ ကဏန္းေထာင္၊ ပုစြန္ေထာင္ ျဖင့္ လယ္လည္း ေကာင္းေကာင္း မလုပ္ႏုိင္ၾကေတာ့။ ျပန္လည္ထူေထာင္ေရးလုပ္ငန္းေတြကလည္း ထင္သေလာက္ အားမရ။ ‘‘ခုခ်ိန္ ထိကို နာလန္မထူႏိုင္ေသးဘူး’’ဟု ရာအိမ္မွဴး ကိုေစာထူးပြဲက ေျပာ ျပသည္။

အခင္းမျဖစ္မီ ရက္ေတြက သိုင္းကုန္းမွာ ကဏန္းေထာင္၊ ပုစြန္ေထာင္အလုပ္ေတြ အဆင္မေျပၾက။ ကဏန္း၊ ပုစြန္ေတြ အေတာ္ေလး အရနည္းသြားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ နဂိုကမွ အဆင္မေျပရသည့္အထဲ စားဝတ္ေနေရး ပို က်ပ္တည္းကုန္သည္။ ထုိအခက္ အခဲ အက်ပ္အတည္းေတြေၾကာင့္ ေစာပါပလုတို႔လင္မယား ထြက္ ေပါက္မွားျဖင့္ ႐ုန္းကန္ထြက္ေျပး သြားရျခင္းမ်ား ျဖစ္ေလမလား ရြာသူရြာသားေတြ ထင္ျမင္ခ်က္ ေပးၾကသည္။ သက္ဆိုင္ရာ တာဝန္ရွိသူေတြကေတာ့ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ႀကိဳးဆြဲခ်ေသဆံုးျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း စစ္ေဆးေတြ႕ရွိခဲ့သည္။

 ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရအဖြဲ႕၏ တာဝန္ေပးခ်က္အရ ၿမိဳ႕နယ္တာဝန္ရွိသူေတြ၊ က်န္ ရစ္ခဲ့တဲ့ကေလးေတြကို တာဝန္ယူ ဖို႔ ရြာကို ကြၽန္ေတာ္ေရာက္ခဲ့သည့္ ၾသဂုတ္ ၁ ရက္ကပင္ လာေရာက္ ခဲ့ၾကပါသည္။ အစိုးရကေတာ့ ထုိ ကေလးေတြအတြက္ တာဝန္ယူ ၿပီး အရြယ္ေရာက္သည္အထိ ေက်ာင္းထားေပးမည့္အေၾကာင္း ရွင္းျပသည္။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ဖက္ ဘုိးဘြား ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ ကေလးေတြကို မေပးလို။ တကြဲ တျပားစီ ျဖစ္ကုန္မွာစိုးသည္ဟုဆို သည္။ ရြာမွာတင္ သူတို႔ ေစာင့္ ေရွာက္မည္ဟုဆိုသည္။ ရြာတာ ဝန္ရွိသူေတြကေတာ့ ဘုိးဘြားေတြ သေဘာဟုေျပာသည္။

ထုိျဖစ္စဥ္ကိုၾကားရသည့္ လူ ေတာ္ေတာ္မ်ားကေတာ့ အသက္ အရြယ္ႀကီးေနသည့္ ဘိုးဘြားႏွစ္ ေယာက္ ကေလးေျခာက္ေယာက္ ကို ေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္ပါမည္လား စိုးရိမ္ၾကသည္။ ေနာက္ၿပီး သူတို႔ ေနသည့္ သိုင္းကုန္းရြာသည္ ျမင္ သည့္အတုိင္း နာဂစ္၏ ဆိုးက်ဳိးကို ယေန႔အထိ ခံစားေနရသည့္ ေက်း ရြာေတြထဲ တစ္ရြာအပါအဝင္ျဖစ္ ၿပီး လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရးခက္ခဲလြန္းလွသည္။


က်န္ရစ္ခဲ့သည့္ ကေလးငယ္ေျခာက္ဦးကို အဘိုး၊ အေဒၚတုိ႔ႏွင့္အတူ ေတြ႕ရစဥ္  (ဓာတ္ပံု − ညီညီေဇာ္)

သူတို႔ရြာႏွင့္ အနီးဆံုးၿမိဳ႕ဟူ၍ လပြတၱာသာရွိၿပီး ထုိၿမိဳ႕ကို သြား မည္ဆိုလွ်င္ ေရေၾကာင္းခရီးျဖင့္ တစ္ရက္အခ်ိန္ေပးရသည္။ ရြာမွာလည္း ခေနာ္ခနဲ႔ မူလတန္း ေက်ာင္းေလးသာရွိၿပီး အလယ္ တန္းကိုေတာ့ ရြာကေန ေရလမ္း ခရီးျဖင့္ တစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ ေလာက္ အခ်ိန္ေပးမွေရာက္သည့္ ရြာတစ္ရြာတြင္ သြားတက္ရသည္ ဟု ေဒသခံေတြက ေျပာျပသည္။ ထုိကဲ့သို႔ ေက်းရြာမ်ဳိးတြင္ ကေလး ေျခာက္ေယာက္ကို ဘယ္လိုဘယ္ ပံု ႀကီးျပင္းေစမည္နည္း စိတ္ပူ ၾကသည္။ သိုင္းကုန္းတင္မက ေသး။ နာဂစ္ၿပီးေနာက္ ဧရာဝတီ တိုင္းေဒသႀကီးထဲက ရြာေတြ ေကာင္းေကာင္းနာလန္မထူေသး။ ပဲ့ေထာင္သမား ဦးေက်ာ္၏ ေျပာ ျပခ်က္အရ ထုိေဒသေတြမွာ ဒုကၡ ေတြ ပင္လယ္ေဝေနဆဲျဖစ္သည္။

ညဘက္ေရာက္ေတာ့ ရာ အိမ္မွဴး စီစဥ္ေပးသည့္ အိမ္တစ္ အိမ္တြင္ အိပ္စက္ရသည္။ အိမ္ ပိုင္ရွင္ လင္မယားရယ္၊ သမီးေလးတစ္ေယာက္ရယ္၊ အျခားေဆြမ်ဳိးနီးစပ္သူ ဦးႀကီးတစ္ေယာက္ရယ္ ေနထိုင္ၾကသည္။ အိမ္ရွင္အမ်ဳိး သားက ကိုဒီဇင္ဘာဟု အမည္ရသည္။ ရာအိမ္မွဴးႏွင့္ အျခားလူ ေတြက နာဂစ္တုန္းက အျဖစ္အ ပ်က္ေတြ ျပန္ေျပာျပသည္။ အေလာင္းေတြ အပံုလိုက္ မ်က္စိထဲ ျမင္သည္။ ကြယ္လြန္သူ ကိုေစာပါပလု အေၾကာင္းလည္း ေျပာျပသည္။

ကိုေစာပါပလုက နာဂစ္ျဖစ္ တုန္းက သူ႔မိခင္ႀကီးအသက္ကို ကယ္တင္ခဲ့ဖူးပါသတဲ့။ မိခင္ႀကီး ကေတာ့ သူ႔ကိုခ်န္ရစ္ခဲ့ဖို႔ ေျပာ ေသာ္လည္း ကိုေစာပါပလုက ေတာ့ ရေအာင္ကယ္တင္ခဲ့ပါသ တဲ့။ ကိုေစာပါပလု မိခင္ႀကီးက ေတာ့ စိတ္ညစ္သည့္အခါတုိင္း ‘‘နင္ကယ္ခဲ့လို႔ ဒီလိုဒုကၡေတြခံေန ရတာ။ မဟုတ္ရင္ နာဂစ္ကတည္း က ေသခဲ့ရင္ေအးၿပီ’’ဟု သူ႔သား ကို ေျပာတတ္ပါသတဲ့။

ထုိညက သိုင္းကုန္းရြာေလး က ကိုဒီဇင္ဘာတို႔အိမ္မွာ အိပ္ စက္ခဲ့သည္။ ဘက္ထရီျဖင့္ မွိန္ တုတ္တုတ္ အယ္လ္အီးဒီမီးေလး ကို တစ္ညလံုးထြန္းထားၾကသည္။ ခုလို အျဖစ္ဆိုးမ်ဳိးႀကီး ရြာတြင္ ျဖစ္ပြားခဲ့၍ မိန္းမျဖစ္သူက ည ဘက္ ထိတ္လန္႔သျဖင့္ တစ္ညလံုး မီးထြန္းအိပ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တစ္ရြာ လံုးမွာလည္း ေခ်ာက္ခ်ားေနၾက ေၾကာင္း ကိုဒီဇင္ဘာက ေျပာျပ သည္။ ထုိညက မိုးက တေဝါေဝါ ရြာသည္။ ေလလည္းတိုက္သည္။ အညာသားတစ္ဦးအဖို႔ ေအာက္ ျပည္ေအာက္ရြာ ျမစ္ဝကြၽန္းေပၚ က ေလေတြ၊ မိုးေတြ သည္းတဲ့ညကို ပထမဆံုးႀကံဳဖူးျခင္းျဖစ္သည္။ နာဂစ္တုန္းက ေဒသခံေတြ ဘယ္ ေလာက္မ်ား ေၾကာက္လိုက္ၾက မည္နည္း။ ခုခ်ိန္ထိေကာ ထုိအေၾကာက္တရားက လြတ္ေျမာက္ ခဲ့ပါၿပီလား။ အေျဖထြက္မလာပါ။

နံနက္ ၄ နာရီထုိးေတာ့ အိပ္ ရာကထကာ ျမစ္ဆိပ္ဆင္းသည္။ ကိုဒီဇင္ဘာ လိုက္ပို႔သည္။ တစ္ ရြာလံုး တိတ္ဆိတ္ကာ အိပ္ေမာ က်ေနဆဲ။ ျမစ္ဆိပ္ေရာက္ၿပီး တစ္ေအာင့္ေလာက္ေနေတာ့ ေဒ သခံအေခၚ လိုင္းေကာင္ဟုေခၚ သည့္ ေရယာဥ္ႀကီးတစ္စီး ထုိး ဆိုက္လာသည္။ ကိုဒီဇင္ဘာကို ေက်းဇူးတင္စကားေျပာကာ ႏႈတ္ ဆက္ခဲ့သည္။ သိုင္းကုန္းရြာေလး ကေတာ့ ေမွာင္ႏွင့္မည္းမည္းတြင္ အိပ္ေမာက်ကာ က်န္ရစ္သည္။